Dagsorden med referat //Godkendelse af referat fra mødet d. 12/3 2008 på Lotte Brinch// //Mødereferat godkendt// 1. Nyt fra 1.1.: Formand //Emner til formandens beretning blev belyst. Jørgen sørger efterfølgende for fil til Annette til referat fra kommende Admiralsforsamling.// 1.2.: Kasserer //Regnskab er sendt til revisor Stig Viborg Pedersen. John Bo og Jimmy aflæser el-forbrug d. 30/3 2008.// //Henrik Bo fra MA-RI har skrevet en ansøgning til Tuborgs Grønne Fond om tilskud til renovering af flydeprammen i Nyhavn.// //Registrering af beddingspladser i København og Dragør er trykt i farver, klar til uddeling på Admiralsforsamlingen.// 1.3.: Havnefoged //Jimmy har undersøgt domænenavnet www.nyhavns-skipperlaug.dk, og er begyndt at lave et udspil til layout og indhold på hjemmesiden. John Bo skal købe rettigheden.// //Vedr. kontrakt for midlertidige havnepladser understreges at denne skal udfyldes af såvel ansøgere som gæstebåde.// 1.4.: Sekretær //Kort orientering fra seminar om Maritime Kompetencecentre d. 5/3 2008.// //Kontrakt for midlertidig havneplads i Nyhavn er uddelt til Jimmy, denne revideres endnu en gang med tilføjelse af kontonummer til Nyhavns Skipperlaug. Pris pr. måned er kr. 500 + forbrug af el og vand.// 1.5.: TS-repræsentant //Referat af TS-medlemsmødet i Ebeltoft d. 1/3 – 2/3 2008, se TS´s hjemmeside.// //Mail til TS´s bestyrelse med ansøgning om pinsetræf 2011 + medlemsmøde 2009 er sendt og behandles på kommende bestyrelsesmøde, d. 12/4 2008.// 1.6.: Nyhavnsforeningen //Intet nyt// 2. Status over skibene i Nyhavn //Der er pt. 6 ansøgere i Nyhavn, der ønsker fast havneplads: Simone L, Vixen, Kraka, Thyra, Larus og Haabet.// //Mary-Ann ligger på en vinterplads.// //Der kalkuleres med plads til Mira i Nyhavn, men skibet bruger ikke pladsen.// //Følgende skibe benytter ikke deres faste pladser: Wahine, Kraka og Anne Marie.// //// //Jimmy ønsker faste retningslinjer at forholde sig til ved uddeling af midlertidige pladser i forhold til at de faste ”fjernliggere” måske vender tilbage til Nyhavn.// //// //Skal lejemål opsiges for de både, der ikke benytter deres havneplads?// //// //Det blev besluttet at inddele året i tre perioder for fartøjer på gæstepladser, så havnefogeden i højere grad kan disponere over havnepladserne.// //// //Periode: 1/4 – 31/7 Pris: kr. 2000// //Periode: 1/8 – 31/10 Pris: kr. 1500// //Periode: 1/11- 31/3 Pris: kr. 1500// //// //Ansøgerbåde kan få forlænget deres vinterplads med perioden 1/4 – 31/7 2008.// //Alle ansøgerskibe skal først udfylde kontrakt for ophold i Nyhavns Veteranskibshavn fra d. 1/4 2008.// //Mary-Ann skal lave en ansøgning for at kunne forlænge det nuværende vinterophold, så skibet har ansøgerstatus som de øvrige både.// //// //På Admiralsforsamlingen d. 2/4 gennemgår John Bo de skibe, der ikke betaler kontingent og ikke længere benytter havneplads, hvorfor lejemål måske skal opsiges!// 3. Nyhavns Skipperlaugs kommende hjemmeside //Jimmy har undersøgt domænenavnet www.nyhavns-skipperlaug.dk, og er begyndt at lave et udspil til opsætning og indhold. // //Annette spørger Arne Gotved om han vil skrive noget historisk om Nyhavns Veteranskibshavn og Nyhavns Skipperlaug.// 4. Eventuelt //Revideret udgave af dagsorden til Admiralsforsamlingen er uddelt, blot med konkretisering af punkt 8, hvor hjemmeside og evt. TS-medlemsmøde i Nyhavn er tilføjet! 1/4 – 31/7// D. 26/3 2008, Annette Dres