Revision history for HistoRien
No Differences
Additions:
====Nyhavns Historie====
Deletions:
Additions:
Denne side er tappet fra Lotte Brinch hjemmeside. ( med tilladelse fra ejerne )
Havnen uddøde efterhånden i løbet af tresserne som aktiv og blev i 1976 genindviet som museums- og veteranskibshavn.
Charlottenborg siden - den nordvendte husrække - er 'den pæne side' - i modsætning til 'den uartige side' hvor facaderne vender mod solen. Det er solsiden der er berømt - og tidligere berygtet - som den lystige, støjende og uartige side. Den med de ulige husnumre.
Havnen uddøde efterhånden i løbet af tresserne som aktiv og blev i 1976 genindviet som museums- og veteranskibshavn.
Charlottenborg siden - den nordvendte husrække - er 'den pæne side' - i modsætning til 'den uartige side' hvor facaderne vender mod solen. Det er solsiden der er berømt - og tidligere berygtet - som den lystige, støjende og uartige side. Den med de ulige husnumre.
Deletions:
Havnen uddøede efterhånden i løbet af tresserne som aktiv og blev i 1976 genindviet som museums- og veteranskibshavn.
Charlottenborgsiden - den nordvendte husrække - er 'den pæne side' - i modsætning til 'den uartige side' hvor facaderne vender mod solen. Det er solsiden der er berømt - og tidligere berygtet - som den lystige, støjende og uartige side. Den med de ulige husnumre.
Deletions:
Additions:
Denne side er tappet fra Lotte Brich hjemmeside. ( med tilladelse fra ejerne )
Har du lyst til at læse mere http://www.hovedstadshistorie.dk/gammelholm/nyhavn/
http://nyhavnsforeningen.dk/index.php?page=doku
http://www.kbh.dk/blogs/historien-bag-navnet-derfor-hedder-det-nyhavn
Har du lyst til at læse mere http://www.hovedstadshistorie.dk/gammelholm/nyhavn/
http://nyhavnsforeningen.dk/index.php?page=doku
http://www.kbh.dk/blogs/historien-bag-navnet-derfor-hedder-det-nyhavn
Deletions:
Additions:
Denne side er tappet fra Lotte Brich hjemmeside. ( med tilladelse fra ejerne ) Arne Godtved har lovet at skrive en ny historie til siden.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Additions:
{{image class="nht" alt="Billed" title="Læs teksten" url="../Billeder/Nyhavns_historie.jpg"}}
Deletions:
Additions:
[[HistoRien Tilbage til top]]
Additions:
{{image class="center" alt="Billed" title="Læs teksten" url="../Billeder/Nyhavns_historie.jpg"}}
Deletions:
Additions:
{{image class="center" alt="Billed" title="Læs teksten" url="../Billeder/Nyhavns_historie.JPG"}}
Deletions:
@@=====Nyhavn - succes og krise=====@@
Nyhavns gamle historie
Additions:
@@=====Nyhavn - succes og krise=====@@
Deletions:
No Differences
No Differences
Additions:
{{image class="center" alt="Billed" title="Læs teksten" url="../Billeder/reb.GIF"}}
Deletions:
Additions:
{{image class="center" alt="Billed" title="Læs teksten" url="/Billeder/reb.gif"}}
Additions:
Nyhavn blev indviet i d. 19 Oktober 1673 og er et af Københavns ældste havneafsnit. Kong Christian d 5 forordnede at der skulle graves en kanal så verdenshandelen skulle bringes helt ind til kongens nye torv, og sådan blev det.
Gennem tiderne er skibene som besejler de syv have, blevet for store til den snævre Nyhavnskanal, og de mindre skibe der sejlede lokalt i Danmark overtog kajerne.
Bolværkerne er af solidt tømmer, men ikke uforgængelige, og i vinteren 2004 er hele solsiden renoveret.
Gennem tiderne er skibene som besejler de syv have, blevet for store til den snævre Nyhavnskanal, og de mindre skibe der sejlede lokalt i Danmark overtog kajerne.
Bolværkerne er af solidt tømmer, men ikke uforgængelige, og i vinteren 2004 er hele solsiden renoveret.
Deletions:
Gennem tiderne er skibene som besejler til de syv have voksede blevet for store til den snævre Nyhavnskanal, og de mindre skibe der sejlede lokalt i Danmark overtog kajerne.
Bolværkerne er af solidt tømmer, men ikke uforgængelige, og i vinteren 2004 er hele solsiden renoveret.
Additions:
Nyhavn blev indviet i d. 19 Oktober 1673 og er et af Københavns ældste havneafsnit. Kongen forordnede at der skulle graves en kanal så verdenshandelen skulle bringes helt ind til kongens nye torv, og sådan blev det.
Deletions:
Additions:
Bolværkerne er af solidt tømmer, men ikke uforgængelige, og i vinteren 2004 er hele solsiden renoveret.
En del af bolværket på den lige side blev renoveret 2007
En del af bolværket på den lige side blev renoveret 2007